m
Our Mission Statement
This is Photoshop's version of Loremer Ipsn gravida nibh vel velit auctoregorie sam alquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit.
Follow Us
Jesteśmy do dyspozycji: 09:00 - 18:00
Główna siedziba: Gorzów Wlkp
Kontakt: +48 502 211 290
Znajdziesz nas:
Top
Dekarbonizacja, czyli wodorowanie silników – Wodorowanie.pl
6559
page-template-default,page,page-id-6559,page-child,parent-pageid-6418,mkd-core-1.0,woocommerce-no-js,highrise-ver-1.2,,mkd-smooth-page-transitions,mkd-ajax,mkd-grid-1300,mkd-blog-installed,mkd-header-standard,mkd-no-behavior,mkd-default-mobile-header,mkd-sticky-up-mobile-header,mkd-dropdown-slide-from-bottom,mkd-dark-header,mkd-full-width-wide-menu,mkd-header-standard-shadow-disable,mkd-header-standard-in-grid-shadow-disable,mkd-search-dropdown,mkd-side-area-uncovered-from-content,mkd-woocommerce-columns-4,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Dekarbonizacja, czyli wodorowanie silników

W procesie dekarbonizacji, z elementów silnika zostaje skutecznie i bezpiecznie usunięty nagar. Na jakie części silnika działa wodorowanie? Korzystają na nim wszystkie elementy jednostki napędowej, mające kontakt z rozgrzanymi do maksymalnej temperatury spalinami. Jest to zatem turbosprężarka, zawory, sonda lambda, a także świece zapłonowe, tłok i pierścienie, a także wtryskiwacze paliwa. Nie pomijamy również tak ważnych elementów jak katalizatora czy filtry cząstek stałych w silnikach Diesla. Wszędzie w w/w elementach mogą odkładać się resztki niespalonego paliwa. Tworzą one bardzo twardy i niezwykle trudny do usunięcia osad. Można się go pozbyć wyłącznie metodami mechanicznymi, co jednak jest bardzo kosztowne i wymaga rozbierania silnika na części pierwsze.

Usuwanie nagaru szybsze i łatwiejsze niż kiedykolwiek

Dlaczego nagar jest tak szkodliwy dla silnika? Powodów jest wiele. Przede wszystkim dlatego, że odkładając się na ścianach cylindrów, zmniejsza ich pojemność. W efekcie spalana zostaje znacznie mniejsza ilość paliwa i nie dostarcza silnikowi tyle energii, ile potrzeba do dynamicznego rozpędzania auta. Ponadto nagar może przekłamywać wskazania temperatury spalin. Jest to bardzo groźne w przypadku czujników i sond lambda. Zgromadzony na nich nagar, akumuluje pewną część temperatury. W efekcie sonda lambda otrzymuje informacje, że spaliny są znacznie chłodniejsze niż w rzeczywistości. Aby sprostać stawianym normom spalin, sonda lambda wysyła informację do ECU o konieczności zwiększenia dawki paliwa, a tym samym podwyższenia temperatury. W efekcie tego paliwa jest zbyt wiele i nie zostaje spalone w całości.