W procesie dekarbonizacji, z elementów silnika zostaje skutecznie i bezpiecznie usunięty nagar. Na jakie części silnika działa wodorowanie? Korzystają na nim wszystkie elementy jednostki napędowej, mające kontakt z rozgrzanymi do maksymalnej temperatury spalinami. Jest to zatem turbosprężarka, zawory, sonda lambda, a także świece zapłonowe, tłok i pierścienie, a także wtryskiwacze paliwa. Nie pomijamy również tak ważnych elementów jak katalizatora czy filtry cząstek stałych w silnikach Diesla. Wszędzie w w/w elementach mogą odkładać się resztki niespalonego paliwa. Tworzą one bardzo twardy i niezwykle trudny do usunięcia osad. Można się go pozbyć wyłącznie metodami mechanicznymi, co jednak jest bardzo kosztowne i wymaga rozbierania silnika na części pierwsze.
Usuwanie nagaru szybsze i łatwiejsze niż kiedykolwiek
Dlaczego nagar jest tak szkodliwy dla silnika? Powodów jest wiele. Przede wszystkim dlatego, że odkładając się na ścianach cylindrów, zmniejsza ich pojemność. W efekcie spalana zostaje znacznie mniejsza ilość paliwa i nie dostarcza silnikowi tyle energii, ile potrzeba do dynamicznego rozpędzania auta. Ponadto nagar może przekłamywać wskazania temperatury spalin. Jest to bardzo groźne w przypadku czujników i sond lambda. Zgromadzony na nich nagar, akumuluje pewną część temperatury. W efekcie sonda lambda otrzymuje informacje, że spaliny są znacznie chłodniejsze niż w rzeczywistości. Aby sprostać stawianym normom spalin, sonda lambda wysyła informację do ECU o konieczności zwiększenia dawki paliwa, a tym samym podwyższenia temperatury. W efekcie tego paliwa jest zbyt wiele i nie zostaje spalone w całości.