m
Our Mission Statement
This is Photoshop's version of Loremer Ipsn gravida nibh vel velit auctoregorie sam alquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit.
Follow Us
Jesteśmy do dyspozycji: 09:00 - 18:00
Główna siedziba: Gorzów Wlkp
Kontakt: +48 502 211 290
Znajdziesz nas:
Top
Czujnik lambda – Wodorowanie.pl
6435
page-template-default,page,page-id-6435,page-child,parent-pageid-6418,mkd-core-1.0,woocommerce-no-js,highrise-ver-1.2,,mkd-smooth-page-transitions,mkd-ajax,mkd-grid-1300,mkd-blog-installed,mkd-header-standard,mkd-no-behavior,mkd-default-mobile-header,mkd-sticky-up-mobile-header,mkd-dropdown-slide-from-bottom,mkd-dark-header,mkd-full-width-wide-menu,mkd-header-standard-shadow-disable,mkd-header-standard-in-grid-shadow-disable,mkd-search-dropdown,mkd-side-area-uncovered-from-content,mkd-woocommerce-columns-4,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Czujnik lambda

Czujnik lambda

Czujnik Lambda nazywany jest również sensorem tlenu. Znajdziemy go w każdym samochodzie wyposażonym w katalizator. Czujnika Lambda należy szukać w układzie wydechowym, nieco powyżej katalizatora. Jest on wkręcony w rurę układu wydechowego i za pomocą przewodu połączony z komputerem samochodu.

Za co odpowiada sonda Lambda?

Zadaniem czujnika Lambda jest mierzenie zawartości tlenu w spalinach. Na podstawie uzyskanych wyników, komputer ECU steruje składem mieszanki paliwowo-powietrznej. Dla uzyskania optymalnych wyników silnika, a jednocześnie spełnienia norm spalin, stosunek powietrza do paliwa powinien wynosić 14,7:1 (14,7 części powietrza na 1 część paliwa). Od sprawności sondy Lambda zależy ekonomiczne zużycie paliwa i minimalna ilość zanieczyszczeń w spalinach. Niestety sonda Lambda może ulec uszkodzeniu, wówczas efektem jest zwiększenie spalania paliwa, nadmierne zanieczyszczenie spalin, a także utratę mocy. Jazda przez długi czas z uszkodzoną sondą Lambda, może również prowadzić do uszkodzenia silnika, przez nadmierne odkładanie osadów węglowych (z niespalonego paliwa).

Współcześnie produkowane samochody wyposażone są w dwie sondy Lambda. Pierwsza, wyżej opisana montowana jest przed katalizatorem, a druga za nim. Zadaniem tej drugiej jest kontrola sprawności jego działania. Jeśli spaliny wydostające się z katalizatora będą zanieczyszczone, sonda Lambda poinformuje o uszkodzeniu.

Zanieczyszczenia czujników Lambda

Sondy Lambda pracują w bardzo trudnych warunkach. Poddawane są nieustannemu działaniu spalin i bardzo wysokich temperatur. Trwałość sond Lambda szacuje się na około 100 do 150 tysięcy kilometrów. Po tym czasie ich dokładność spada i mogą wskazywać błędne wartości odczytów. Koszt wymiany starej sondy na nową to około 300 złotych. Mnożąc tę wartość przez minimum 2 sondy montowane w samochodzie (a czasami 3 lub 4), otrzymujemy całkiem pokaźny wydatek.

Wydłuż życie sondom Lambda

Jeśli nie chcesz ponosić tak wysokich wydatków, należy okresowo czyścić sondy Lambda z narastających na nich osadów węglowych. Im grubsza jest warstwa zanieczyszczeń, tym szybciej prowadzi to dużych przekłamań w odczycie wartości tlenu w spalinach. Efektem tego jest ustalanie niewłaściwych proporcji mieszkanki paliwowo-powietrznej, co w efekcie prowadzi do dalszego i jeszcze bardziej intensywnego zanieczyszczenia sond.

Problem można rozwiązać przez czyszczenie wodorem sond Lambda. Do tego celu służy urządzenie Wodorowanie.pl Czynność powinna być wykonywana co 15 000 km, a czas jej przeprowadzenia to około 1 godzina. Koszt przeprowadzenia czyszczenia sond lambda wodorem jest znacznie tańszy niż zakup nowych sond i zlecenie ich montażu w warsztacie. Czyszczenie wodorem jednocześnie czyści wiele innych elementów silnika, na których również odkładają się osady węgla. To między innymi zawory, turbosprężarka, filtry DPF, katalizator i dysze oraz wtryskiwacze.