m
Our Mission Statement
This is Photoshop's version of Loremer Ipsn gravida nibh vel velit auctoregorie sam alquet.Aenean sollicitudin, lorem quis bibendum auci elit consequat ipsutis sem nibh id elit.
Follow Us
Jesteśmy do dyspozycji: 09:00 - 18:00
Główna siedziba: Gorzów Wlkp
Kontakt: +48 502 211 290
Znajdziesz nas:
Top
Dowiedz się jak wodorowanie silnika poprawia wydajność filtra DPF – Wodorowanie.pl
6549
page-template-default,page,page-id-6549,mkd-core-1.0,woocommerce-no-js,highrise-ver-1.2,,mkd-smooth-page-transitions,mkd-ajax,mkd-grid-1300,mkd-blog-installed,mkd-header-standard,mkd-no-behavior,mkd-default-mobile-header,mkd-sticky-up-mobile-header,mkd-dropdown-slide-from-bottom,mkd-dark-header,mkd-full-width-wide-menu,mkd-header-standard-shadow-disable,mkd-header-standard-in-grid-shadow-disable,mkd-search-dropdown,mkd-side-area-uncovered-from-content,mkd-woocommerce-columns-4,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.7,vc_responsive

Dowiedz się jak wodorowanie silnika poprawia wydajność filtra DPF

Wodorowanie silników i czyszczenie filtrów DPF

 

Nowoczesne samochody z silnikami Diesla, wyposażane są standardowo we filtry cząstek stałych. Filtry te potocznie nazywane są DPF lub FAP. Ich zadaniem jest wychwytywanie stałych cząsteczek sadzy, obecnych w spalinach. Powstają one wówczas, kiedy poruszamy się samochodem z niewielkimi prędkościami obrotowymi. Między innymi regularnie wykorzystując samochód z silnikiem diesla do jazdy po mieście, musimy liczyć się z koniecznością szybszego zapchania filtra. Można tego uniknąć, od  czasu do czasu wybierając się autem na przejażdżkę drogami ekspresowymi. Rozwijając tam większe szybkości jazdy, podwyższamy temperaturę spalin i prowadzimy do wypalenia osadów z filtra. Jest  to jednak skuteczne tylko do pewnego etapu. Kiedy zanieczyszczeń jest zbyt dużo, filtr należy oddać do regeneracji lub poddać wodorowaniu.
Wodór to ma najlżejszą masę atomową, a jednocześnie jest wysokoenergetycznym pierwiastkiem. Od dekad trwają badania nad opracowaniem paliw na bazie wodoru. Jego unikalne właściwości sprawiły, że wodorowanie silnika jest powszechnie stosowane do poprawy jego osiągów, a także zmniejszania spalania paliwa. Jednak wodorowanie silnika ma korzystny wpływ nie tylko na sam silnik, ale również na pozostałe elementy samochodu, a szczególnie części układu wydechowego. Filtry DPF i FAP są jego integralnymi elementami. Podwyższona temperatura spalin, na skutek spalania mieszkanki wodorowo-powietrzno-spalinowej, bardzo ułatwia odparowanie cząstek sadzy, zalegających w filtrach DPF. Jednorazowy zabieg nie oczyści w 100% filtra, ale może w widoczny sposób poprawić sposób działania silnika i przywrócić część utraconej wcześniej mocy.