Wodorowanie silników i czyszczenie filtrów DPF
Nowoczesne samochody z silnikami Diesla, wyposażane są standardowo we filtry cząstek stałych. Filtry te potocznie nazywane są DPF lub FAP. Ich zadaniem jest wychwytywanie stałych cząsteczek sadzy, obecnych w spalinach. Powstają one wówczas, kiedy poruszamy się samochodem z niewielkimi prędkościami obrotowymi. Między innymi regularnie wykorzystując samochód z silnikiem diesla do jazdy po mieście, musimy liczyć się z koniecznością szybszego zapchania filtra. Można tego uniknąć, od czasu do czasu wybierając się autem na przejażdżkę drogami ekspresowymi. Rozwijając tam większe szybkości jazdy, podwyższamy temperaturę spalin i prowadzimy do wypalenia osadów z filtra. Jest to jednak skuteczne tylko do pewnego etapu. Kiedy zanieczyszczeń jest zbyt dużo, filtr należy oddać do regeneracji lub poddać wodorowaniu.
Wodór to ma najlżejszą masę atomową, a jednocześnie jest wysokoenergetycznym pierwiastkiem. Od dekad trwają badania nad opracowaniem paliw na bazie wodoru. Jego unikalne właściwości sprawiły, że wodorowanie silnika jest powszechnie stosowane do poprawy jego osiągów, a także zmniejszania spalania paliwa. Jednak wodorowanie silnika ma korzystny wpływ nie tylko na sam silnik, ale również na pozostałe elementy samochodu, a szczególnie części układu wydechowego. Filtry DPF i FAP są jego integralnymi elementami. Podwyższona temperatura spalin, na skutek spalania mieszkanki wodorowo-powietrzno-spalinowej, bardzo ułatwia odparowanie cząstek sadzy, zalegających w filtrach DPF. Jednorazowy zabieg nie oczyści w 100% filtra, ale może w widoczny sposób poprawić sposób działania silnika i przywrócić część utraconej wcześniej mocy.