Wodorowanie silnika - czyszczenie silnika wodorem - sprzedaż maszyn do wodorowania silników

Tłoki i pierścienie – czyszczenie wodorem

Skąd się bierze nagar na tłokach

 

Zanieczyszczenia tłoków nagarem jest najczęściej spowodowane paliwem z dużą ilością zanieczyszczeń siarkowych, dawno niewymienianym filtrem powietrza oraz zbyt dużą ilością paliwa w mieszance paliwowo-powietrznej. Nagar na tłokach najczęściej odkłada się na jego czole. Efektem tego jest niewłaściwe zawirowanie mieszanki paliwowo-powietrznej i niemożliwość równomiernego rozprowadzenia w cylindrze. Duże nagromadzenie osadów prowadzi również do spadku kompresji, gdyż tłok nie może się dopasować całą powierzchnią do powierzchni cylindra.

 

Zanieczyszczenia węglowe odkładają się również na pierścieniu tłoka. Efektem tego jest utrata szczelności i przedostawanie się do paliwa oleju silnikowego. Zanieczyszczone olejem paliwo nie spala się w całości, prowadząc do zanieczyszczenia dalszych elementów silnika – turbiny, zaworów i katalizatora. Jedna mała nieszczelność wywołuje długi łańcuch kosztownych konsekwencji! Co gorsza, nagar obecnych na pierścieniach tłokowych rysuje powierzchnie cylindrów, prowadząc do ich stopniowego uszkadzania się i zwiększając tarcie. Pozostawienie tego stanu rzeczy bez interwencji, może skutkować koniecznością przeprowadzenia kosztownego i skomplikowanego remontu silnika.

 

 

Jak czyścić tłoki i pierścienie

 

Doraźne czyszczenie pierścienie i tłoków polega na stosowaniu dodatków do paliwa. Jest to metoda przynosząca krótkotrwałe rezultaty i tylko w niewielkim stopniu usuwająca zanieczyszczenia węglowe na tłokach. O wiele skuteczniejszą metodą, a przy tym bezpieczną dla całego silnika, jest czyszczenie wodorem i para wodą. Aby skutecznie oczyścić tłoki i pierścienie z nagaru, wystarczy zaledwie 60 minut. W tym czasie mieszanka paliwowa zostaje wzbogacona o wodór, a tym samym zostaje podniesiona jej temperatura. Dzięki temu stałe cząsteczki węgla zostają sublimowane (odparowane) z tłoków i pierścieni. Odbywa się to stopniowo, warstwa po warstwie, aż do całkowitego oczyszczenia elementów silnika.

 

Jest kilka innych powodów, dla których warto zdecydować się na tę metodę czyszczenia silnika. Jest ona skuteczna dla pozostałych elementów silnika, które również są zagrożone powstawaniem osadów węglowych. Regularne – co 15 000 km – czyszczenie silnika wodorem pozwala utrzymać go w doskonałej kondycji przez wiele lat. Efektem tego jest utrzymanie wysokiej sprawności i niskiego spalania paliwa. Wydłużają się również interwały związane z wymianą poszczególnych elementów silnika na nowe, zmniejszając ogólne koszty eksploatacji.