Wodorowanie silnika - czyszczenie silnika wodorem - sprzedaż maszyn do wodorowania silników

Katalizator

Katalizator

 

Katalizator to część układu wydechowego, składającego się z metalowej obudowy, wewnątrz której umieszczony jest ceramiczny wkład. Kiedy silnik pracuje, spaliny rozgrzewają wkład do bardzo wysokich temperatur, tak że zmienia swój kolor na biały. Przez długie lata użytkowania, katalizator może tracić swoją skuteczność, po prostu się zużywając. Najczęstsze powody wymiany zużytego katalizatora na nowy to jego stopienie się, przepalenie, a także zapchanie zanieczyszczeniami obecnymi w spalinach – niespalonym paliwem, sadzą lub olejem. Dlaczego dochodzi do tego typu zanieczyszczeń? Zwykle z powodu zbyt bogatej mieszanki, która nie zostaje w całości spalona w cylindrach.  Również nieszczelne pierścienie tłokowe są jedną z przyczyn uszkodzenia katalizatora. Przepuszczają one olej do układu wydechowego, który również trafia do katalizatora.

 

Do czego służy katalizator

 

Zadaniem katalizatora jest wyłapywanie zanieczyszczeń obecnych w spalinach. Dzięki temu zmniejsza się zanieczyszczenie środowiska takimi substancjami jak tlenki węgla (CO),

węglowodory (HC) i tlenki azotu (NO2). W procesach zachodzących w katalizatorze, szkodliwe substancje zostają zamienione na bezpieczne dla środowiska – dwutlenek węgla (CO2), wodę (H2O) i azot (N2). Ceramiczny wkład katalizatora katalizator zostaje pokryty metalami szlachetnymi (platyna, pallad i rod), neutralizującymi szkodliwe substancje w zachodzącym tam procesach chemicznych. Cały cykl przebiega prawidłowo, do czasu aż katalizator w całości wypełni się zanieczyszczeniami. Wówczas mówimy o jego niesprawności.

 

Niesprawny katalizator – i co dalej

 

Katalizator może nie działać prawidłowo na skutek uszkodzenia lub zapchania się. Właściciel samochodu ma możliwość usunięcia go – co jest operacją drogą, lub wymianą na nowy katalizator – co jest jeszcze droższe. Koszt zakupu i montażu nowego katalizatora może przekraczać ponad 1000 złotych. Trzecim, a zarazem najtańszym rozwiązaniem jest Wodorowanie.pl Jest to technologia wykorzystująca wodór, skutecznie usuwający pozostałości nagaru, oleju i paliwa z katalizatora. Proces czyszczenia katalizatora zajmuje około 60 minut i dla zapewnienia pełnej sprawności działania, powinien być powtarzany co 15 000 kilometrów. Przywrócenie sprawności katalizatorowi za pomocą Wodorowanie.pl nie wymaga demontażu katalizatora z samochodu.