Wodorowanie silnika - czyszczenie silnika wodorem - sprzedaż maszyn do wodorowania silników

DPF / FAP

 

Współcześnie produkowane silniki samochodowe, muszą spełniać coraz bardziej rygorystyczne normy emisji spalin. Dla silników zasilanych benzyną, udało się to uzyskać stosując ceramiczne katalizatory. Skomplikowana konstrukcja wysokoprężnych silników Diesla, wymusiła opracowanie innego rozwiązania – filtrów cząstek stałych, nazywanych filtrami DPF lub FAP.

 

Za co odpowiadają filtry cząstek stałych

 

Ich głównym zadaniem jest zatrzymywanie sadzy powstającej w trakcie spalania paliwa, aby nie wydostawała się ze spalinami na zewnątrz samochodu. Jedną z najczęstszych przypadłości samochodów z filtrami FAP i DPF jest problem ich zatykania się.

 

Przyczyny zatykania filtrów cząstek stałych

 

Najczęstszą przyczyną zatykania się filtrów cząstek stałych jest nieprawidłowy tryb jazdy. Aby filtr mógł służyć jak najdłużej, konieczne jest okresowe wypalanie sadzy, która się w nim zgromadziła. Odbywa się to poprzez jazdę z wyższymi prędkościami przez dłuższy czas – na przykład na drogach ekspresowych lub autostradach. Problem ten dotyczy głównie osób, które samochodami z filtrami cząstek stałych poruszają się głównie po mieście. Nie mają oni tam warunków, aby rozwijać większe prędkości i doprowadzić do podniesienia temperatury spalin. Zapominają również lub bagatelizują konieczność okresowego wyjechania na szybszą trasę.

 

Jak uniknąć zatykania się filtrów DPF / FAP

 

Większość samochodów z silnikami Diesla wyposażonych jest w opcję, informowania kierowcy o potrzebie wypalenia filtra. Kiedy na desce rozdzielczej uruchomi się właściwa kontrolka, powinniśmy wybrać się na około 30 minutową przejażdżkę drogą, na której można uzyskać prędkość jazdy min. 80 km na godzinę. Regularne pokonywanie takich tras z zalecaną przez producenta prędkością, pozwala na bieżąco usuwać sadzę zgromadzoną w filtrze. Jeśli nie będziemy stosować się do tych zaleceń, pozostają inne sposoby czyszczenia filtrów cząstek stałych.

 

Metody czyszczenia filtrów DPF / FAP

 

Czyszczenie filtrów cząstek stałych odbywa się przez zastosowanie wysokiej temperatury, w której sadza ulega spaleniu. Są trzy sposoby na uzyskanie oczekiwanego efektu. Metoda aktywna, pasywna i wymuszona. Można również skorzystać z technologii czyszczenia filtra cząstek stałych wodorem.

 

Metoda regeneracji aktywnej – polega na użytkowaniu samochodu w ruchu miejskim. Podczas jazdy z prędkością do 50-60 km, filtr nagrzewa się do temperatury 350 do 500 stopni Celsjusza. W takiej temperaturze sadza utlenia się do postaci dwutlenku węgla.

 

Metoda regeneracji pasywnej – czyszczenie polega na jeździe poza terenem zabudowanym, z wyższymi prędkościami. Obroty silnika powinny przekraczać 3000. W trakcie takiej jazdy filtr nagrzewa się do wyższej temperatury, od 600 do 650 stopni. To wystarcza aby sadza w całości się wypaliła w filtrze i została usunięta wraz ze spalinami.

 

Metoda regeneracji wymuszonej – dla uzyskania oczekiwanych efektów oczyszczenia filtra, komputer samochodu zwiększa ilość paliwa podawanego do silnika, aby udało się podnieść temperaturę spalin.

 

Wodorowanie.pl – metoda bardzo skuteczną w czyszczeniu filtrów cząstek stałych jest użycie naszego generatora. Urządzenie wykorzystuje technologię wodorową, która podnosi temperaturę spalin, bez konieczności jazdy samochodem z wysokimi obrotami. Czyszczenie filtrów DPF / FAP odbywa się na postoju, z silnikiem uruchomionym na biegu jałowym. Cały proces zajmuje około 60 minut, a w jego trakcie konieczne może być kilkukrotne podwyższenie obrotów, przez wciśnięcie pedału gazu. Stosowanie metody czyszczenia wodorem jest bezpieczne dla wszystkich elementów silnika i nie wymaga demontażu żadnych elementów silnika.