Wodorowanie silnika - czyszczenie silnika wodorem - sprzedaż maszyn do wodorowania silników

Czujnik lambda

Czujnik lambda

Czujnik Lambda nazywany jest również sensorem tlenu. Znajdziemy go w każdym samochodzie wyposażonym w katalizator. Czujnika Lambda należy szukać w układzie wydechowym, nieco powyżej katalizatora. Jest on wkręcony w rurę układu wydechowego i za pomocą przewodu połączony z komputerem samochodu.

 

Za co odpowiada sonda Lambda?

 

Zadaniem czujnika Lambda jest mierzenie zawartości tlenu w spalinach. Na podstawie uzyskanych wyników, komputer ECU steruje składem mieszanki paliwowo-powietrznej. Dla uzyskania optymalnych wyników silnika, a jednocześnie spełnienia norm spalin, stosunek powietrza do paliwa powinien wynosić 14,7:1 (14,7 części powietrza na 1 część paliwa). Od sprawności sondy Lambda zależy ekonomiczne zużycie paliwa i minimalna ilość zanieczyszczeń w spalinach. Niestety sonda Lambda może ulec uszkodzeniu, wówczas efektem jest zwiększenie spalania paliwa, nadmierne zanieczyszczenie spalin, a także utratę mocy. Jazda przez długi czas z uszkodzoną sondą Lambda, może również prowadzić do uszkodzenia silnika, przez nadmierne odkładanie osadów węglowych (z niespalonego paliwa).

 

Współcześnie produkowane samochody wyposażone są w dwie sondy Lambda. Pierwsza, wyżej opisana montowana jest przed katalizatorem, a druga za nim. Zadaniem tej drugiej jest kontrola sprawności jego działania. Jeśli spaliny wydostające się z katalizatora będą zanieczyszczone, sonda Lambda poinformuje o uszkodzeniu.

 

Zanieczyszczenia czujników Lambda

 

Sondy Lambda pracują w bardzo trudnych warunkach. Poddawane są nieustannemu działaniu spalin i bardzo wysokich temperatur. Trwałość sond Lambda szacuje się na około 100 do 150 tysięcy kilometrów. Po tym czasie ich dokładność spada i mogą wskazywać błędne wartości odczytów. Koszt wymiany starej sondy na nową to około 300 złotych. Mnożąc tę wartość przez minimum 2 sondy montowane w samochodzie (a czasami 3 lub 4), otrzymujemy całkiem pokaźny wydatek.

 

Wydłuż życie sondom Lambda

 

Jeśli nie chcesz ponosić tak wysokich wydatków, należy okresowo czyścić sondy Lambda z narastających na nich osadów węglowych. Im grubsza jest warstwa zanieczyszczeń, tym szybciej prowadzi to dużych przekłamań w odczycie wartości tlenu w spalinach. Efektem tego jest ustalanie niewłaściwych proporcji mieszkanki paliwowo-powietrznej, co w efekcie prowadzi do dalszego i jeszcze bardziej intensywnego zanieczyszczenia sond.

 

Problem można rozwiązać przez czyszczenie wodorem sond Lambda. Do tego celu służy urządzenie Wodorowanie.pl Czynność powinna być wykonywana co 15 000 km, a czas jej przeprowadzenia to około 1 godzina. Koszt przeprowadzenia czyszczenia sond lambda wodorem jest znacznie tańszy niż zakup nowych sond i zlecenie ich montażu w warsztacie. Czyszczenie wodorem jednocześnie czyści wiele innych elementów silnika, na których również odkładają się osady węgla. To między innymi zawory, turbosprężarka, filtry DPF, katalizator i dysze oraz wtryskiwacze.